سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد: برخورد مرگبار یک کمپرسی نخاله با ۶ خودروی سواری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد :

بر اثر برخورد یک کمپرسی حمل نخاله با ۶ خودروی سواری , یک دختر ۱۶ ساله جان خویش را از دست داد و ۳ نفر هم به مرکزها درمانی منتقل شدند .

به نقل از سرویس حادثه ها جام نیوز , جلال ملکی در گفت‌وگو با عجم , اظهار داشت : در ساعت ۱ : ۵۳ دقیقه صبح زود روز جاری برخورد تعدادی دستگاه اتومبیل در غرب به شرق بزرگراه خاوران پس از پل سیمان , به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران سه پایانه به همراه جرثقیل خودروهای سنگین وزن به محل واقعه اعزام شدند .

او ادامه بخشید : با حضور آتش‌نشانان در محل رخداد مشاهده شد یک دستگاه کمپرسی نخاله و ضایعات به دلیل نامشخصی با ۶ دستگاه خودروی سواری اعم از چهار پراید و دو پژو برخورد کرده و آن‌گاه از مسیر گم راه و با برخورد با واژگون شده‌است .

او ادامه بخشید : آتش‌نشانان فورا بعد از ایمن‌سازی‌های لازم , اشخاص مصدوم را به اورژانس تحویل دادند که معلوم شد یک دختر ۱۶ ساله جان خود را از دست داده است و دو خانم و یک آقا هم به مرکزها درمانی منتقل شدند .

سخنگوی اداره آتش‌نشانی شهر تهران اذعان کرد : خودروها به محل امنی منتقل شد و محل واقعه در اختیار پلیس راهور قرار گرفت ; در ساعت ۶ : ۳۵ دقیقه عملیات این رخداد به اتمام رسید .

حمل نخاله

روزانه۴۸۰۰ كاميون خاك و نخاله در تهران تخليه مي‌شود يك درصد كاميون‌ها نیز تخلف كنند

شكم «گود آبعلي» از خاك و نخاله لبریز شد! روزانه۴۸۰۰ كاميون خاك و نخاله در تهران تخليه مي‌شود يك درصد كاميون‌ها نیز تخلف كنند , نخاله‌ها را نمي‌توان ساماندهي كرد

کلیه اولیه زباله را مي‌بينند ; زیرا رایحه داراست و حشره‌ها را بدور خویش توده مي‌كند , يك ساعت ديرتر و زودتر شدن حمل آن , واكنش مردمان را به همراه داراست , البته خاك و نخاله‌هاي ساختماني در حالتی‌که يك سال نیز كنار خيابان و اتوباني روي نیز تلنبار شود و محل تزريق معتادان و هزار گونه آشغال عفوني ديگر باشد , به هيچ كس جز اهالي آن حیطه برنمي‌خورد . در عين درحال حاضر , هيچ وقت كاميون‌هاي حمل خاك و نخاله متخلف و يا شهرونداني كه ساخت‌وسازي در خانه‌هايشان دارا‌هستند , جرات بردن و ريختن اين نخاله‌ها به اتوبان‌هاي و خيابان‌ها و حتي زمين‌هاي خالي شمال شهر را ندارند , در قبال تا دلتان بخواهد , خاك و نخاله است كه به زمين‌هاي حاشيه‌اي‌ , شهرك‌ها و كناره‌هاي خالي اتوبان‌هاي شرقي و جنوبي پايتخت‌مان ريخته مي‌شود .

به نقل از خبر نگار «شهري» ايسنا , از زاويه ديگر , برخي از كارشناسان به اين نكته اشاره دارا‌هستند كه به دليل اشباع و مرفه‌نشين شدن بيشتر بخش ها شمال و غرب شهر تهران , شهرداري تهران بخش اعظم اقدامات خویش اعم از گود‌هاي موقت تخليه نخاله و آوارهاي ساختماني را به بخش ها شرق تهران منتقل كرده است .

از اوايل ده سال ۷۰ به سپس كه ديگر زباله‌هاي تهران به گود آبعلي نرفت , ساكنان بخش ها شرقي تهران اين اميد را داشتند كه به زودي زمينه‌هاي ترقي شرق تهران را در كنار ساير نقاط خواهند داشت , ولی به مرور زمان معین شد كه شهرداري‌ها هر اقدامي را كه زمين يا امكان براي ساخت آن در داخل شهر ندارند , به شرق مي‌برند . وضعيت فعلي اتوبان‌هايي نظير بابايي و رسالت با تل‌هاي نخاله و صنايع مزاحم در كنار آن ها , با وجود اعتنا شهرداري فعلي شهر تهران , به ساماندهي آنان , نمونه‌هاي كوچكي از اين فرمان است .

محلي براي تخليه نخاله‌ها و خاك‌هاي ناشي از آوارهاي مسكوني و عمليات عمراني

به هر روي , گود آبعلي اکنون , محلي براي تخليه نخاله‌ها و خاك‌هاي ناشي از آوارهاي مسكوني و عمليات عمراني پايتخت است و هرچند گفته مي‌شود , محل اصلي تخليه خاك و نخاله‌هاي شهر تهران اين محل است , البته در بسياري از بخش ها شهرداري تهران , شاهد ايجاد محل‌هايي براي تخليه خاك‌ها و نخاله‌هاي آن منطقه و علاوه بر کلیه اين‌ها , شاهد كوه‌هاي كوچك و بزرگ نخاله‌ها در کناره و كنار خيابان‌ها , اتوبان‌ها و بخش ها پرت شهر هستيم .

به عبارتي , تعداد قابل توجهي از كاميون‌هاي پيمانكار تخليه نخاله به جاي آن كه دو ساعت در راه و روش باشند , تا نخاله را در طرف ديگر شهر و در محل مشخص و معلوم تخليه كنند , ترجيح مي‌دهند , اين توشه را در گوشه‌اي خالي كنند و در ازای یک سری سکو ديگر اين كار را انجام دهند و پول بيشتري را كسب كنند , علی الخصوص در صورتیکه اين جابجايي در شب صورت گيرد , درصد تخلف بسيار بيشتر مي‌شود . اين كاميون‌ها نخاله‌ها را فارغ از نگراني از جريمه شدن در محل‌هايي غيرمتعارف و بر راز منش , خالي مي كنند , چرا كه تا به هم اکنون برنامه همكاري شهرداري و ناجا در جريمه اين متخلفان , آن‌قدر جدي و چشم‌گير نبوده است و در صورتی‌که اين برنامه محقق شده بود , نمود عيني آن را در كنار اتوبان‌ها شاهد بوديم .

حمل نخاله

به نقل از ايسنا , اکنون و به گفته بسياري از كارشناسان , گودآبعلي به دليل یک‌سری برابر شدن ميزان خاك و نخاله‌هاي شهر تهران ديگر جوابگو نيست و در عين اکنون به دليل انباشت بيش از حد خاك و نخاله و آوارهاي ساختماني به زودي شيرابه‌ها و گازهاي ناشي از زباله‌هاي سال‌هاي گذشته , ممكن است خطرآفرين باشد و مي‌توان ذکر کرد كه گود آبعلي علي‌رغم تیتر آن , ديگر به يك كوه بزرگ از خاك و نخاله تبديل شده‌است .

قائم جایگاه معاونت سرویس ها شهري شهرداري تهران در اين مورد به ايسنا اعلام کرد : روزمره چهار هزار و ۸۰۰ كاميون خاك ‌و نخاله تخليه مي‌شود و چنانچه همگی بر اين جابجايي نخاله نظارتي وجود نداشته باشند , شهر , در گیر مشكل مي‌شود .

محمد عيديان افزود : روزانه حدود ۳۵ هزار مترمكعب خاك و نخاله در شهر تهران توليد مي‌شود و حتي چنانچه يك درصد از كاميون‌هاي حمل نخاله و يا شهروندان تخلف كنند , ديگر نمي‌توان اين حجم از نخاله را ساماندهي كرد .

وي خاطرنشان كرد : اکثر تخلفات در تخليه نخاله‌ها در كنار معابر و بزرگراه‌ها و اماكن خلوت در شب صورت مي‌گيرد و شهرداري و ساير سازمان‌هاي مسوول نیز نمي‌توانند , در جاي جاي شهر , نيروهاي نظارتي را ساکن كنند .

عيديان تصريح كرد : در شهرداري‌هاي بخش ها , پيمانكاراني براي تخليه خاك و نخاله به محل‌هاي معلوم وجود دارا هستند و شهروندان نيز بعد از به دست آوردن مجوز تخريب , مكلف میباشند , خاك و نخاله را به مكان‌هاي مشخصي برده و تخليه كنند , البته متاسفانه برخي , در مسير تعيين شده براي رسيدن به محل تخليه , مبادرت به خالي كردن نخاله‌ها در كنار اتوبان‌ها و نقاط بدور از دیده مي‌كنند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *