آیا تردد شبانه كاميون های حمل نخاله ساختمانی ، افزايش آلودگی تهران را به دنبال دارد؟/آیا شهرداری باید ساماندهی کند یا خیر؟

معاون محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست گفت : کار كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در آخرها شب , منشاء مهمی در افزايش ذرات معلق شهر تهران میباشند .

تردد شبانه كاميون های حمل نخاله و افزايش آلودگی تهران

شهرداری سوق دهی کندبه گزارش خبر نگار تیم اجتماعی باشگاه خبرنگاران برنا ; سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست در شبکه تلگرامی خویش نوشت : ممنوعيت حركت كاميون های سنگين حمل مصالح و نخاله در ساعتها روز سبب ساز كاهش غلظت ذرات آویزان آلاینده می شود .

در آخرها شب و هنگام فعاليت های تأمين مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله توسط كاميون‌های فرسوده و گازوئيلی , پيك ذرات آویزان فرایند افزايشی دارااست كه این دستور مرجع مهمی در افزايش ذرات آویزان در شهر تهران به حساب آورده می شود .

براساس قانون , ساماندهی تردد كاميون‌های در جهت تأمین مصالح برای ساختمان‌سازی و حمل نخاله , وظيفه شهرداری‌هاست و بايد فعاليت آنها در قالب شركت‌های ثبت شده مديريت شود .

حمل نخاله ساختمانی

اجرای طرح هدایت خودروهای حمل نخاله در شهر قدس

اجرای طرح سوق دهی خودروهای حمل نخاله در شهر قدس
قیم معاونت سرویس ها شهری قدس از اجرای طرح جهت دهی خودروهای حمل نخاله ساختمانی به وسیله اداره رئیس پسماند شهرداری قدس خبر اعطا کرد .
به نقل از کانال آگهی خط مش دانا به‌نقل از مقر خبری تحلیلی قدس خبر , حمید کاظمی صیاد قیم معاونت سرویس ها شهری قدس بابیان این مقاله اذعان کرد : انگیزه از اجرای این طرح چک بیشتر برکار خودروها و پرهیز از تخلیه نخاله در مکانهای غیر مجاز در مرحله شهر قدس می‌باشد .

او افزود : اداره رئیس پسماند شهرداری قدس در سطح ابتدا اجرای این طرح برای ۲۰ دستگاه از خودرو آلات سنگین وزن و نصفه سنگین وزن مجوز فعالیت حمل نخاله های ساختمانی صادر کرد .

قیم معاونت سرویس ها شهری شهرداری قدس در پایان یادآور شد : محل در لحاظ گرفته شده جهت تخلیه مجاز نخاله و پسماندهای ساختمانی گود شینگو بنا شده در هفت جوی – جنب کارخانه ماد آسفالت میباشد و از همشهریان عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده تخلیه غیر مجاز نخاله در نقاط متعدد شهر قضیه را از روش سامانه ۱۳۷ و شماره گوشی تلفن ۴۶۸۲۲۱۱۶به اطلاع مسئولان ذیربط برسانند .

تهیه طرح جامع مدیریت پسماند نخاله های ساختمانی

مدیرکل محیط زیست تهران از تهیه طرح جامع مدیر پسماند نخاله های ساختمانی خبر داد .
به نقل از خبرگزاری مهر , محمد هادی حیدر زاده اعلام کرد : یکی‌از مشکلات جدی در دعوا پسماند استان وجود نخاله های ساختمانی است که علاوه بر این‌که منظر استان را در گیر تخریب کرده مشکلاتی را درباره ی ایمنی راهها و مساله اجتماعی و زیست محیطی به‌وجود آورده است .

او پیرو با اشاره به این که در کارگروه مدیریت پسماند استان تهران گزارشی از موقعیت نخاله های ساختمانی ارائه شد افزود : بیشترین تخلیه و تولید نخاله ساختمانی در محدوده شهر تهران است و این نخاله ها بصورت غیررسمی در شهرهای همجوار هم تخلیه میگردند .

حیدر زاده با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از محیط زیست , شهرداری , استانداری , صنعت های و دانشگاهها اظهار داشت : این کمیته مورد پسماند نخاله های ساختمانی را در دو آنگاه کوتاه بازه و بلند دوران پیگیری خواهد کرد .

مدیرکل محیط زیست تهران تصریح کرد : در بلند مقطع تهیه و تنظیم طرح جامع رئیس پسماند نخاله های ساختمانی به ثبت رسید و در‌این طرح وظیفه‌های هر دستگاه , بخش محرمانه و شهرداری مشخص و معلوم خواهد شد .

حمل نخاله ساختمانی

حیدرزاده ادامه اعطا کرد : در سپس کوتاه برهه زمانی هم دو مورد به ثبت رسید , یکی شناسایی و قابلیت سنجی معادنی که دوران بهره‌برداری آن ها به پایان رسیده و دارنده پتاسیل تبدیل به گودهای تخلیه نخاله های ساختمانی میباشند که یک کدام از این معادن اینک در شهر قدس شناسایی و مطالعات فنی آن انجام یافته شده‌است .

او به دنبال با اشاره به تولید ۳ کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی با همیاری بخش سری تحت عنوان یکی دیگر از مصوبات این نشست اظهار داشت : این کارخانه ها بعد از انجام مطالعات فنی و مکان یابی ایجاد خواهند شد تا با همیاری بخش سری بازیافت نخاله های ساختمانی را آغاز کنیم .

مدیرکل محیط زیست تهران از انتقال نخاله های ساختمانی با کامیونهای حمل نخاله که بعضی سوای جواز و بصورت روباز اقدام به انتقال نخاله ها می نمایند تحت عنوان یکی دیگر از مشکلات جانور در مسئله پسماند استان یاد کرد و تصریح کرد : تولید ماشین کرایه ای نخاله های ساختمانی به جهت هدایت نخاله های ساختمانی از سایر موضوعاتی بود که در‌این گرد هم آیی به ثبت رسید .

حیدر زاده تاکید کرد : این تاکسی ضمن کنترل مبدا , مسیر و مقصد تخلیه نخاله با مجهز کردن کامیونهای حمل نخاله به GPS , بر تخلیه نخاله های ساختمانی در مقصد پیش گویی شده ارزیابی خواهد داشت .

او بابیان این‌که یکی دیگر از مصوبات این گرد‌همایی تعطیلی گود سیاه کوه در جنوب تهران بود افزود : گنجایش گود سیاه کوه مدتی است که به پایان رسیده است ولی همچنان در حالا قبول نخاله های ساختمانی میباشد .

حیدرزاده با اشاره به این که در زمینه‌ی تعطیلی این گود به شهرداری یاد‌آوری داده شد است اظهار کرد : در صورت ادامه عمل این گود زمینه از روش مراجع قضایی پیگیری خواهد شد .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *