نکات کاربردی و مهم جلوگیری از گرفتگی لوله آشپزخانه

نکات کاربردی و مهم جلوگیری از گرفتگی لوله آشپزخانه

جلوگیری از گرفتگی سینک و لوله آشپزخانه

جلوگیری از گرفتگی لوله آشپزخانه (2)

نکات کاربردی و با اهمیت پرهیز از گرفتگی لوله آشپزخانه 
روز جاری با یک نوشته ی علمی موءثر سرویس شما هستم و قصد دارم تا ۸ نکته با اهمیت برای پرهیز از گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی را سرویس شما پهنا کنم . با رعایت این نکات مطمئن باشید که هیچ گاه لوله ظرفشویی شما موجب گرفتگی نخواهد شد و هیچ گاه به لوله بازکن نیاز پیدا نخواهید کرد .

علت گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی

همگی شما به خصوص خانم های منزل دار بر این اعتقاد و باور می‌باشید که آشپزخانه قلب تپنده یک منزل است . از آشپزی و ظرفشویی گرفته تا محافظت و میل کردن خوراک دراین جا فیس می پذیرد .

پس رعایت نکات بهداشتی دراین جا بیش تر از هر کشور دیگری گزینه دقت بایستی قرار بگیرد . سینک ظرفشویی هم یکی مهم ترین بخش های آشپزخانه است . چون دست کم روزی سه توشه از این نصیب برای شستشوی ظروف به کار گیری می شود . پس رعایت بهداشت سینک ظرفشویی اعم از مواقعی است که حساس زیاد بالایی است .

یکی مواقعی که بهداشت سینک ظرفشویی را به خطر می اندازد گرفتگی لوله دفع فاضلاب سینک ظرفشویی است که سبب ساز توده شدن آب آلوده و کثیف و حشره ها موذی هم می شود . پس با رعایت تعدادی نکته معمولی ازگرفتگی لوله ظرفشویی پرهیز فرمائید .

۱ – روغن و چربی ها

مهم ترین و همه گیرترین عامل گرفتگی لوله های آشپزخانه چربی ها به خصوص روغن ها می‌باشند . اشخاص منزل با اندیشه بر این‌که روغن مایع است و می‌تواند از لوله دفع فاضلاب تکان و دفع شود , آن را باطن سینک ظرفشویی ریخته و همپا با آب آن را دفع می نمایند . غافل از این‌که روغن بر اثر عکس العمل با آب گرمای خویش را از دست داده و از موقعیت مایع به جامد تبدیل می شود و به لوله چسبیده و با با مرور دوران سبب ساز گرفتگی شدید لوله می شود . چون خویش روغن موقعیت چسبندگی هم داراست و ضمن چسبیدن به لوله سبب ساز چسبیدن دیگر مواد به خویش می گردند و گرفتگی را تشدید می نمایند . پس بدون شک به‌این نکته دقت داشته باشید که ما‌نده چربی ها و روغن ها را باطن سینک ظرفشویی نریزید .

۲ – برگ چای

بخش اعظمی از اشخاص بر این باورند که صافی جان دار در سینک ظرفشویی از عبور مواد غذایی مثل برگ چای پرهیز می نماید . البته بخش اعظمی از پسماندهای چای از شکاف های صافی کف سینک به راحتی عبور می نمایند که‌این برگ ها پس از عبور از صافی در لوله به چربی های جان دار می چسبند و سد محکمی درمقابل آب دفع شده ساخت می نمایند .

جلوگیری از گرفتگی لوله آشپزخانه

۳ – پودر قهوه

پودر قهوه یک عدد دیگر از عارضه ها گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه است . پودر قهوه ظاهرا در آب حل شده و به راحتی دفع می شود . البته بایستی دانست که دانه های ریز قهوه وقتی که در آب حالا می گردند خواص چسبندگی متعددی پیدا می نمایند که سبب ساز جذب دیگر دانه ها شده و هم به لوله و چربی ها به راحتی می چسبند . بعداز دفع ما‌نده قهوه در قهوه جوش و فنجان ها در سینک ظرفشویی غیروابسته دوری کنید .

۴ – نشاسته

برنج , پاستا , سیب زمینی و دیگر مواد غذایی نشاسته ای هنگام عکس العمل با آب حجیم خیس شده و خواص چسبندگی فوق العاده ای پیدا می نمایند . این مواد به راحتی از صافی کف سینک عبور کرده و به راحتی به چربی ها و لوله فاضلاب می چسبند و به مرور سبب ساز گرفتگی شدید لوله ظرفشویی می گردند .

۵ – مواد فیبردار

گونه های نان ها به خصوص نان باگت که دارنده فیبر می‌باشند هم هنگام واکنش با آب خمیر می گردند و چسبنده می گردند . پس خورده نان های کف بشقابها را با توجه گردآوری کرده و مراقب باشید که در لوله ظرفشویی وارد نشوند .

۶ – پوست تخم مرغ

پوسته بیرونی تخم مرغ نیز ریز و نیز زیاد طاقت فرسا است و همین سبب ساز میشود تا لای درز لوله دفع فاضلاب و دیگر اتصالات گیر نماید .

تخم مرغ را بیرون از سینک ظرفشویی بشکنید و پس ماند آن را در سطل آشغال بیاندازید .

۷ – استخوان و تیغ ماهی

استخوان و تیغ ماهی نیز باریک است و نیز تیز که همین سبب ساز می شود تا از صافی سینک به راحتی عبور نماید و به دیگر مواد چربی و چه بسا لای درز لوله ها گیر نماید . پس هنگام شستن ظرف غذا ها غایت توجه را داشته باشید که استخوان ماهی مسلما از کف ظرف غذا گردآوری شده باشد .

۸ – پوست میوه ها

پوسته میوه ها اگر‌چه از صافی ها عبور نمی‌کنند البته گهگاه حادثه می افتد که صافی در کف سینک نیست و تعدادی تکه پوست میوه بعداز عبور از لوله و چسبیدن به چربی ها سبب ساز گرفتگی پرسرعت لوله میشود . پس قبلی از شستن ظروف میوه مطلقا پوست و هسته میوه ها را در سطل آشغال خالی فرمائید .

سود گیری

گرفتگی لوله سینک ظرفشویی یکی همه گیرترین گونه گرفتی لوله است . بی تردید قبلی از شستن ظروف در سینک از کمبود هر دسته مواد غذایی و غیر غذایی مثل دستمال کاغذی در کف ظرف غذا ها و دیگر ظروف اطمینان بدون نقص پیدا فرمائید . سفارش میشود یه سبد کوچک در خارج از سینک ظرفشویی تهیه و تنظیم فرمائید و مواد احتمالی باطن ظرف غذا ها را باطن آن خالی فرمائید .

پس از گرفتگی لوله چه کنیم؟

گهگاه گرفتگی لوله جزئی نمیباشد و می‌توانید با تلمبه و مایع های لوله بازکن آن را رفع فرمائید . البته سفارش میشود که در صورتیکه گرفتگی با این مورد ها رفع نشد اصراری بر مفتوح کردن آن بوسیله سیخ , یا این که مایع های لوله بازکن و چنته نکنید . چون به کار گیری بسیار از اسیدها و مایع های لوله بازکن منجر پوسیدگی و خوردگی لوله می شود و در آن موقع یک هزینه مازاد برای بده بستان لوله هم برای شما به یاور خواهد داشت .

در صورتیکه لوله دفع فاضلاب دور از شوخی بود قطعا و بدون شک با متخصص ها کارآزموده و حاذق برای رفع گرفتگی لوله تماس حاصل نمایید تا کمترین دوران و با صرفه ترین رویه ها گرفتگی را برای شما رفع نمایند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *