اجزای کولر های آبی و تعمیر این کولرهای آبی توسط سرویس کاران متخصص

کولر آبی کولری است که با تبخیر آب , هوا را خنک میکند . کولرهای آبی با فرآیند سرمایش تبخیری کار می‌نمایند .

کولر های آبی

سرمایش تبخیری یک روند دوچندان سابق است که منشأ آن به هزاران سال قبلی , در تمدن‌های باستانی جمهوری اسلامی ایران و مصر بازمی‌گردد . خنک‌کننده‌های تبخیری نوین بر طبق نمونه‌های اولیه‌ای که در دههٔ ۱۹۰۰ ایالات متحده ساخته شد ساخت میگردند . سرمایش تبخیری میتواند بصورت بدون واسطه یا این که غیر بی واسطه و خودبخودی یا این که مختلط , صورت پذیرد . در سرمایش تبخیری بی واسطه , اندازه

آب مجود در هوای خنک شده ارتقا مییابد . در سرمایش تبخیری غیرمستقیم , تبخیر در باطن یک مبدل حرارتی انجام می‌گردد و اندازه رطوبت جان دار در هوای خنک شده , تغییری نمیکند . از آنجایی که بالا بودن نرخ تبخیر رطوبت نسبی را ارتقاء داده و احتمال دارد موجب عدم آسایش محیط شود روش سرمایش تبخیری بی واسطه بایستی در مناطقی اجرا شود که رطوبت نسبی در آنجا کم باشد . هرگاه فرآیند تبخیر بطور ارگانیک صورت پذیرد تبخیر خودبخودی انجام میگردد . در شرایطی که می‌توان یک دور و اطراف را با تبخیر خویش بخودی خنک نمود که در آن سدی از آب راکد یا این که در جریان نظیر حوضچه یا این که فوارهٔ آب وجود داشته باشد .

در مواقعی که تبخیر بوسیله دستگاه‌های مکانیکی صورت بپذیرد تبخیر مختلط است . گویا است که درین دسته تبخیر انرژی مصرفمی‌گردد , البته میزان انرژی مصرفی در مقایسه با تهویهٔ مطبوع دوچندان کمتر است . پایه روش سرمایش تبخیری , ترمودینامیک تبخیر آب یا این که به عبارت دیگر تغییر تحول شرایط آب از مایع به بخار است .

شبکه خروجی کولر :

این شبکه در میان روزنه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد فروغ آفتاب با این نصیب خودداری نمود , سرمای به‌وجود آمده , تلفات کمتری داشته و بازده خنک‌کنندگی کولر آبی ارتقا خواهد یافت .

– شبکه داخلی :

این کانال داخل کولر جای دارد و پروانه در مقابل آن می باشد .

بدنه کولر – پارچه برزنتی :

جهت جلوگیری از انتقال لرزش‌های کولر وه شبکه خارجی الزاماً بایستی از برزنت مصرف شود . بدهی است این پاچه می بایست کاملاً سلامت باشد .

ناودان‌ها :

بر روی هر کدام از درپوش‌های کولر مسیری جهت ورود و توزیع اب موجود است که به ناودانی مشهور است . – آب پخش کن ( سه خط مش آب ) – پولی بزرگ و پولی کوچک به وسیله دو پولی و تسمه رابط در میان آن ها نیروی مکانیکی به‌وجود آمده در الکتروموتور به محور رشته منتقل میگردد . دریک سمت بودن دوپولی زیاد فوق‌العاده حیاتی است .

شناور ( فلوتر ) :

با استفاده از شناور میزان آب داخل مخزن کولر همواره اثبات است . اجزاء الکتریکی کولر آبی – کابل رابط چهارسیم : جهت انتقال برق از کلید به کولر .

فیوز :

جهت حفاظت الکتریکی کولر در قبال خطراتی چون اضافه بار .

جعبه ترمینال :

جهت ساخت اتصالات مطمئن و عایق از بدنه کولر .

 

– کلید مخصوص کولر :

جهت فعال سازی و کنترل موتور دو دور و واتر پمپ .

الکترو موتور دوسرعته :

جهت به چرخش درآوردن فن در کولر آبی ;

 شامل قسمت‌های زیر میباشد :

خازن راه‌انداز/خازن تصحیح ضریب قدرت/کلید گریز از مرکز/سیم پیچ راه‌انداز/سیم پیچ دور کند/ سیم پیچ دور تند .

پمپ آب کولر :

به کمک واتر پمپ , آب از مخزن به سه روش آب منتقل و از آنجا به ناودان‌ها هدایت می‌گردد .

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *