حفاری ۸۴۰ متر چاه عمیق آب‌آشامیدنی به وسیله کمپانی ملی حفاری کشور ایران

۳ رینگ چاه آب طی سه ماهه ابتدایی امسال به وسیله دستگاه های حفاری آب شرکت ملی حفاری کشور‌ایران در استان های خوزستان و فارس حفاری شد .

آگهی شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

به نقل از مقر آگهی شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران , مهران مسیحی ; مدیر سازمان عملیات حفاری چاه های آب شرکت ملی حفاری کشور‌ایران خاطرنشان کرد  از اولِ همین سال تا کنون ۸۴۰ متر چاه آب‌شرب توسط این مجموعه در بخشها روستایی حفاری شده‌است .

مسیحی بابیان این که این چاه ها به سفارش شرکت آب و فاضلاب روستایی ( آبفار ) حفر شده‌است ادامه اعطا کرد  شرکت ملی حفاری کشور‌ایران در چارچوب قراردادهایی با وزارت نیرو در مورد حفاری چاه های عمیق آب‌شرب همیاری دارااست که تا پایان همین سال ادامه خواهد داشت .

مسیحی خاطر نشان کرد این مجموعه با دردست داشتن ۴ دستگاه ویژه حفاری چاه های آب و استفاده توسعه یافته ترین دستگاه های پشتیبانی حفاری , توان حفر چاه آب تا عمق ۵۰۰ متر در نقاط متفاوت کشور را دارااست .

مبنی بر این گزارش , سازمان عملیات حفاری چاه های آب شرکت ملی حفاری جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۲ عمل خویش را با یک دستگاه ویژه حفاری چاه آب آغاز کرد و از ۱۳۷۰ با تجهیز ناوگان خویش به ۴ دستگاه هر ساله حدود ۵۰ رینگ چاه به متراژ میانگین ۸ هزار متر حفاری می نماید .

این سازمان درسال ۱۳۸۰ بین ۳۰۰ شرکت که در مسئله حفاری چاه های آب در مرزوبوم کار دارا‌هستند از طرف وزارت نیرو تحت عنوان شرکت برتر شناخته شد و لوح تقدیر اخذ کرد .

حفاری چاه آب

یک چاه آب بصورت بی آلایش حفره‌ای باطن زمین است که وارد یک سفره آب زیرزمینی میگردد . آب از درون این سفره زیرزمینی بوسیله استخراج شده و معمولا با سیستم لوله کشی , به بخشها متعدد پباده سازی شده منتقل می‌شود . در کاربردهای ذیل از حفاری چاه به کارگیری میگردد .

استخراج آبهای زیرزمینی

برای استخراج آبهای زیرزمینی و افتتاح از آن در مصارف بهداشتی , صنعتی و غیره معمولا از حفاری چاه آب استفاده می گردد .

استفاده از انرژی زمین گرمایی

برای استفاده از انرژی زمین گرمایی یا این که انرژی ژئوترمال اعماق زمین , چاه حفاری میشود .

رفع مشکلات آبهای زیرزمینی در پروژه‌ها

برای اجرای پروژه‌های عمرانی یا این که استخراج معادن در محدوده سطح آبهای زیرزمینی با حفر چاه و زهکشی با حفاری چاه های عمودی یا این که افقی , آبهای زیرزمینی , از محل پروژه به محل دیگری هدایت میگردند .

چرخ فارسی با تولیدات حفاری از برندهای دارای اعتبار مثل تکنی‌دریل فرانسه و مینکون یک سهم دار تجاری مطمئن برای شرکت های حفاری استخراجی در مسئله تامین ابزارهای حفاری است که با توجه به تجارب ارزنده در مرحله نخستین جهانی و علم فنی بالا با سیستمهای حفاری تحت برای بدست آوردن شایسته ترین نتایج و کاهش هزینه تمام شده حفاری به مشتریان خویش یاری مینماید .

سیستم حفاری روتاری

در‌این روش با اعمال فشار نگینها یا این که دندانه‌های سرمته سه‌مخروطه ( Tricone ) بر روی سنگ در طول چرخش , حفاری صورت قبول میکند . از این روش برای حفاری چاه در زمینهای قابل انعطاف و زمینهای با مشقت میانگین استفاده میشود .

ابتکار عمل دستگاه حفاری چاه به وسیله یک کشاورز برنا هیرمندی

یکی‌از کشاورزان شهرستان هیرمند با ابتکار دستگاه حفاری چاه عمیق توانسته است از صرف مخارج مازاد خودداری نماید .

به نقل از کانال آگهی رویکرد دانا ; به گزارش ندای هیرمند ; کشاورزان استان سیستان و بلوچستان در فصول هر سال به کشت محصول ها کشاورزی در زمین های زارعی خویش می‌پردازند که عمدتا بیشتر زمین های کشاورزی آب خویش را از چاه های رسمی تامین می نمایند .

در‌این در میان استخراج آب از چاه ها با دقت به فناوری و ترقی تکنولوژی به وسایل مختص خویش نیاز دارااست که قادر است خرید هرمورد از این وسایل برای یک کشاورز گران به پایان برسد و در غایت شخص بدون چاره است دستگاه ها را برای بازه زمانی معلومی کرایه نماید .

ولی می توان با اتکا به تاءمل و اقتصاد داخلی و پاره ای ذوق با امداد ابزار های غیر قابل مصرف یک ابتکار عمل بزرگ در عین اکنون امداد کننده کرد که امروزه این نوآوری بوسیله یک برنا کشاورز از شهرستان هیرمند ابتکار شده‌است .

این وسیله که در جهت حفاری چاه عمیق ایجاد شده است می‌تواند برای آب پاشی مزارع و زمین های کشاورزی روستاییان یاری بزرگی نماید و اکثری از مخارج گزاف دوری نماید .

حفاری چاه

حفاری چاه ( به انگلیسی : Well Drilling ) به روند حفاری چاه یا این که گودالی در زمین اطلاق میشود , که با انگیزه استخراج منابع زیرزمینی همچون آب , نفت ناپخته یا این که گاز ارگانیک انجام می‌گردد . حفاری چاه گهگاه هم به خواسته تزریق سیال از تراز زمین , به مخزن زیرزمینی یا این که برای بررسی و اکتشاف ساختارهای زیرزمینی مورد به کار گیری قرار میگیرد .

حفاری برای اکتشاف ماهیت مواد زیرزمینی ( تحت عنوان مثال در اکتشاف یا این که شناسایی کانسارهای فلزی یا این که اکتشاف نفت ) شایسته ترین تعریف برای حفر چاه یا این که حفاری است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *