Categories: آموزش

طرز تهیه قهوه فوری ( نسکافه ) + عکس

نسکافه چیست ؟

در ایران بسیاری از مردم به قهوه فوری نسکافه میگویند . نسکافه ( گلد و رد ماگ ) یک محصول از شرکت نستله میباشد که نام تجاری قهوه فوری خود را نسکافه گذاشته است .

فرق قهوه فوری با قهوه معمولی چیست ؟

قهوه فوری در کارخانه به وسیله روش های خشک کردن انجمادی یا پاششی از دانه های قهوه تهیه میشود . قهوه فوری خیلی مزیت هایی مانند : سهولت در تهیه ، وزن کمتر ، فضای کمتر ، نداشتن تفاله و بسیاری از موارد دیگر را دارد .

بسیاری از افراد قهوه را دوست دارند اما حوصله دم کردن و یا وقت آن را ندارند . اما با قهوه های فوری که با وجود محصولات و برندهایی مثل : نسکافه گلد ( نستله ) ، کافی میکس ( نستله ) ، مولتی کافه و دیگر برندها کار را راحت کرده اند . درست کردن اصولی قهوه فوری ۵ دقیقه زمان نیاز دارد اما در طعم آن تاثیر بسیار زیادی دارد .

در این مقاله طرز تهیه قهوه های زیر آموزش داده میشود :

۱ – قهوه فوری معمولی

۲ – قهوه فوری سرد ( آیس )

۳ – درست کردن کافه لاته با قهوه فوری ( بسیار جالب )

نکته مهم : حواستان باشد که درجه حرارت آب داغ گفته شده در تمامی روش‌ها ، باید بین ۹۰ تا ۹۵ درجه سانتی‌گراد باشد . اگر از آب با دمای بالاتر یا آب جوش استفاده کنید ، قهوه مقداری تلخ‌تر می‌شود .

طرز تهیه قهوه فوری ساده

اضافه کردن قهوه . مقدار قهوه بستگی به سایز لیوان شما دارد . برای بیشتر قهوه فوری ها ۱ الی ۲ قاشق چایخوری قهوه برای ۱ فنجان ( ۲۴۰ میلی لیتری ) کافی میباشد .

اضافه کردن شکر . ۱ قاشق چایخوری شکر برای هر فنجان قهوه کافی میباشد . البته در صورتیکه قهوه شیرین دوست دارید میتوانید بیشتر شکر بریزید . حواستان باشد که حتما شکر را قبل از آب جوش ریختن داخل فنجان بریزید و با قهوه مخلوط کنید تا بعد از آب ریختن گوله گوله نشوند .

در صورتیکه دوست دارید میتوانید از موادی مانند : مقدار کمی پودر کاکائو یا چند قطره عصاره وانیل را هم به آن اضافه نمایید تا طعم بهتری بگیرد .

اضافه کردن آب داغ . دقیقا قبل از به جوش آمدن آب آن را بردارید و داخل لیوان بریزد . تا لب لب استکان را پر نکنید و مقداری آن را خالی بگذارید .

اضافه کردن کافی میت یا شیر . ۲ قاشق چایخوری کافی میت داخل قهوه ریخته و هم بزنید . در ضمن میتوانید به جای کافی میت مقداری شیر داخل قهوه ریخته و میل نمایید . در صورتیکه می خواهید شیر بیشتری داخل قهوه بریزید آب جوش را در مرحله قبل کم بریزید . قهوه آماده است میتوانید نوش جان کنید .

طرز تهیه قهوه فوری سرد

مخلوط کردن قهوه و آب داغ . ۱ قاشق چایخوری قهوه فوری را با ۲ قاشق چایخوری آب داغ مخلوط کنید . برای طعم قوی تر میتوانید ۲ قاشق چایخوری قهوه فوری را با ۴ قاشق چایخوری آب داغ مخلوط کنید . مقداری آنها را هم بزنید تا کاملا قهوه در آب حل شود .

اضافه کردن شکر و مواد دیگر . مقداری شکر با توجه به سلیقه خود به آن اضافه کنید . برای بهتر شدن طعم قهوه میتوانید از موادی مانند : عصاره وانیل ، کافی میت و پودر کاکائو نیز به آن اضافه کنید . بعد از اضافه کردن مواد گفته شده همه آنها را خوب هم بزنید .

اضافه کردن شیر یا آب سرد . ۱ فنجان ( ۲۴۰ میلی لیتری ) آب سرد یا شیر سرد را به مخلوط اضافه کنید . کاملا مخلوط را هم بزنید تا در شیر حل شوند .

اضافه کردن چند قطعه یخ . در یک لیوان شیشه ای بلند چند قطعه یخ ریخته و سپس قهوه را داخل آن بریزید . در صورت تمایل میتوانید مقداری شیر نیز با توجه به سلیقه خود به آن اضافه کنید .

پیشنهاد امروز

نظم دهنده صندوق عقب خودرو با ۶۰% تخفیف تا پایان امروز

طرز تهیه کافه لاته با قهوه فوری ( نسکافه )

مخلوط کردن قهوه و آب . ۱ قاشق چایخوری قهوه فوری را با ۱ قاشق چایخوری آب داغ مخلوط کنید . مقداری مخلوط را هم بزنید تا تمام گرانول های قهوه در آب حل شوند . در آخر باید یک مایع غلیظ از آب و قهوه درست شود .

اضافه کردن شکر و مواد دیگر . مقداری شکر با توجه به سلیقه خود به آن اضافه کنید . برای بهتر شدن طعم قهوه میتوانید از موادی مانند : عصاره وانیل ، کافی میت و پودر کاکائو نیز به آن اضافه کنید . بعد از اضافه کردن مواد گفته شده همه آنها را خوب هم بزنید .

مقداری شیر گرم کرده و به مخلوط اضافه کنید . به اندازه ۱ فنجان ( ۲۴۰ میلی لیتر ) شیر را گرم کنید . اینکار را با مایکروویو یا شیر داغ کن میتوانید انجام دهید اما حواستان باشد که شیر نجوشد و فقط داغ شود سپس شیر را به مخلوط اضافه کنید .

کرم روی کافه لاته را درست کنید . مقداری خامه زده شده روی قهوه بریزید . همچنین مقداری دارچین یا جوز هندی روی خامه ریخته تا رنگ و طعم زیبایی به لاته بدهد . تزیین کردن روی قهوه لاته نیاز به مقداری تمرین دارد .

منبع: کروک

 

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT

Recent Posts

صفر تا صد نصب توالت فرنگی

عملاً ما در این مقاله گام به گام نصب توالت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد چرا که توالت…

3 سال ago

معرفی انواع شیرآلات ساختمانی

 زندگی تمام انسان ها وابسته به آب می باشد و به همین دلیل در تمام ساختمان ها لوله کشی آب…

3 سال ago

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی را با سه روش مطمئن برطرف کنید

 یکی از مشکلات متداول ای که در سرویس های بهداشتی به وجود می آید گرفتگی توالت با دستمال کاغذی است…

3 سال ago

کارایی انواع فلاش تانک چیست؟

در تمام منازل، سرویس بهداشتی یک بخش بسیار مهم است. اهمیت داشتن نظم سرویس بهداشتی، وجود فلاش تانک را برای…

3 سال ago

لوله بازکنی با چاه بازکن دستی؛ ساده ترین روش

وقتی در خانه با مشکلات مختلف رو به رو می شویم اصولا به دنبال ساده ترین روش برای حل آن…

3 سال ago

نگاهی به کاربردهای کفشور سوپاپ دار

یک سری از لوازم موجود در ساختمان با وجود اینکه در طی روز خیلی از آنها استفاده می‌کنیم و کاربرد…

3 سال ago